NYTT OM NAVN

Vil ha flere ungdommer til kulturhuset

Atle Jensen er markedsansvarlig i Lofoten kulturhus/Svolvær filmteater.

Atle Jensen & Co. hos Lofoten kulturhus og Svolvær filmteater har tiårsjubileet i sikte, og satser på å gjøre kulturhuset enda mer populært hos ungdommen.

Navn: Atle Jensen
Fødselsdato: 31.01.69
Stillingstittel: Markedsansvarlig i Lofoten kulturhus/Svolvær filmteater
Tid i bransjen: Siden jan. 2011
Nettside: http://lofotenkulturhus.no/
Facebook: https://www.facebook.com/lofotenkulturhus/
Instagram: https://www.instagram.com/lofotenkulturhus/

ANNONSE

– Hvordan havnet du i kulturhusbransjen?

– Daværende kulturhussjef ønsket meg til kulturhuset, noe som jeg synes virket spennende og angrer ikke på at jeg tok sjansen. Før det hadde jeg studert markedsføring og data, og jobbet som assisterende butikksjef Coop Byggmix og markedskonsulent i Lofotposten.

– Hva kjennetegner ditt kulturhus?

– Lofoten kulturhus er et forholdsvis lite kulturhus med 4,5 faste ansatte og et flott publikum. Vi har en del konferanser i tillegg til kulturarrangement siden vi er bygd sammen med Thon Hotel Lofoten. Vi har to saler. En blackbox og en storsal med 670 seter. Amfiet kan trekkes sammen slik at vi får ståplasser foran scenen. Da har vi en kapasitet på 1.000 publikummere. I tillegg har vi en kino på 202 seter som vi drifter.

– Hvor ligger forbedringspotensialet?

– Vi ønsker å forbedre vårt forhold til ungdom, som er en utfordrende kundegruppe.

– Hva er det beste med ditt kulturhus?

– Vi har en flott og stabil stab med høy kompetanse. Både de fast ansatte og publikumsverter har vært her i mange år. Flere siden huset ble åpnet i 2009.

– Har dere noen planer videre mht. oppussing/oppgradering?

– Huset er ganske nytt, men det er likevel stadig behov for vedlikehold. Planen er å oppgradere teknisk utstyr, lys og lyd.

– Hva er du mest interessert i hva gjelder kulturtilbudene dere selv tilbyr på huset?

– Det er mye som er veldig interessant og er altetende i forhold til kultur. Konserter, gjerne rock, teater. Liker også film på kino.

– Foruten tilbudene på huset: hva slags kulturtilbud benytter du deg av i andre sammenhenger?

– Konserter og festivaler.

– Hvor leser du nyheter?

– Både papiravis og nett.

– Abonnerer du på noen strømmetjenester for film/serier? Hvis ja: hvilke? Eller ser du film på andre måter?

– Ja, har Netflix og Viaplay. Liker best å se filmer på kino. Ellers blir det via strømmetjenestene. Bruker ikke DVD lenger.

– Hva gjør du for å reklamere for kulturhuset ditt?

– Vi bruker flere medier – annonser i lokalavisene, både papir og nett. Vi bruker Facebook en god del – arrangement, artikler, deling, konkurranser, fremming. Det samme med Instagram. Vi har nyhetsbrev. Vi sender også tilbud rett til bedrifter i vårt område. Det er også interessant med redaksjonell omtale i våre lokalaviser, så vi sender stadig pressemeldinger. Vi har infoskjermer i foajeen, hos servicetorget i kommunen og på AMFI-senteret.

– Hva gjør du helst når du skal slappe helt av?

– Jeg bruker naturen for å koble av. Kajakkpadling, gå i fjellet på sommeren, ski på vinteren.

– Hvilke av dine kommende arrangementer i 2018/2019 gleder du deg mest til?

– Veldig mye, men dersom jeg må velge noe: Åge og Sambandet i september, Svolvær byteater og LofotJAZZ i oktober og Sondre Justad i november. Riksteatret kommer også med mye fristende i høst.

– Hvilke utfordringer står kulturhusbransjen overfor?

– Det er stor konkurranse innen kulturopplevelser. Det er ikke bare kulturhus som arrangerer forestillinger lenger. Utfordringer er også ny teknologi som gjør det enkelt å få kulturopplevelser inn i stua hjemme. Da blir dørstokkmila større.

– Hva er din beste egenskap i jobben din?

– Synes selv jeg er strukturert, selv om det er mange baller i luften samtidig. Er fascinert av sosiale medier.

  Visste du om Kulturhusmagasinet før du hørte fra oss nå?

– Ja, får nyhetsmail fra dere!

ANNONSE

Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil muligens også like