BRANSJELEVERANDØR

Her er vårnyhetene fra DX: Nye rapportmuligheter og utrulling av dxPos

Skjermbilde som illustrerer DXs dxPos: den nye løsningen for billett- og produktsalg lokalt.

I forkant av NKN-konferansen har billettleverandøren DX flere nyheter å komme med som gjør brukerhverdagen enklere for kulturhusene. Her er en oppsummering.

DX Web er det nye, topp moderne administrasjonsverktøyet for kulturhusene, hvor man både kan kjøre kulturhusdrift og forestillinger, kiosk og kino, om man ønsker det.

ANNONSE

DX legger i disse dager ut oppgjørsrapporten på dxweb-plattformen.

Dette er blant de siste viktige funksjonene som DX-kundene har ventet på, og vil forenkle mye i den daglige driften.

Oppgjørsrapporten benyttes til oppgjør mot leietakere, med avregningen på billettsalg, avgifter, leiekostnader og provisjon.

GDPR: Den norske Personvernloven erstattes 25. mai 2018 av en ny EU-forordning, GDPR (General Data Protection Regulation).

Dette innebærer at DX og deres partnere må inngå en ny avtale som sikrer korrekt bruk av personvern for billettkjøpere og at de sammen opprettholder forordningen.

DX har nå fått på plass at våre partnere kan signere denne avtalen via Bank-ID på mobil. Avtale vil bli sendt ut på e-post med link til signering.

NKN-rapport: I samarbeid med Norsk kulturhusnettverk (NKN) lager DX en rapport som forenkler rapportering til departement og kommunale organer. NKN har definert et felles sett av kategorier som det rapporteres på. Alle kunder av DX som er medlem i NKN får tilgang til denne rapporten.

dxPos: DX holder i disse dager på å rulle ut den nye løsningen for billett- og produktsalg lokalt til sine kunder. Per nå er det ca 35 kasser som kjører på den nye løsningen, og tilbakemeldingene er veldig bra, forteller DX.

Stabilitet, sikkerhet og brukervennlighet er sentrale stikkord for den nye løsningen. Fokus i den nye løsningen er at den skal oppfylle kravene til den nye kassaloven, noe som er pålagt for alle nye kassaløsninger levert etter 1. januar 2018.

Blogg: DX har startet en blogg hvor de ønsker at både partnere, potensielle nye kunder og billettkjøpere kan få et innblikk i hvem DX er og hva de jobber med. Her poster DX alt fra tips til markedsføring, produktoppdateringer, portretter for å bli kjent med ansatte i DX og andre saker som måtte komme. DX ser på dette som en god og produktiv måte å få kontakt med kunder og partnere og en god kanal for å kunne gi litt kompetanse tilbake.

Illustrasjonsbilde av ny NKN-rapport i DX’s billettsystem.

 

Nå svever snart hele DX-systemet i nettskyen

DX har samlet inn en million kroner til Redningsselskapet

DX med ny markedssjef

Vipps! En «over-natten»-suksess for DX-kundene

DX fyller 20 år – fra kinofokus til komplett kulturhusleverandør

DXs pionérkunde er strålende fornøyd med Incode

ANNONSE

Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil muligens også like