BRANSJELEVERANDØR

Kilden Teater og Konserthus valgte Tix

Sindri Már Finnbogason er mannen bak Tix. Foto: John Berge, Kulturhusmagasinet.no ©

Kristiansands kulturhus har hatt offentlig anbudsrunde om nytt billettsystem. Nykommeren Tix vant runden i konkurranse med seks andre firma.

Det var en offentlig anbudsrunde, utlyst via Doffin, som ble lansert sommeren 2017.

ANNONSE

En komitee på fire personer gikk gjennom anbudene, etter en ratingskala med vektfaktorer.

Det endte opp med at Tix, som kalles Tix Midasala EHF, ble valgt av Kilden TKS IKS.

 

Her ser man hvordan de tre beste firmaene knivet om poengene: Audienceview, Tix og DX.

 

 

De tre finalistene var Audienceview, Tix og 20-årsjubilanten DX.

Audienceview fikk 7,8 totalpoeng, DX 8 og Tix 8,3.

Ifølge dokumentene vi har fått tilsendt var DX best på pris-rating, mens Tix – ifølge oppdragsgiveren var 0,4 poeng bedre på kvalitet enn DX (8,2 vs 7,8), og på «evnen til å gjennomføre prosjektet» fikk Tix 9,7, mens DX fikk 6,3 og Audienceview fikk 9 poeng.

Audienceview var dyrest på pris, men ifølge Kilden var dette selskapet best på kvalitet – med 8,9 poeng rating, mot DXs 7,8 og Tixs 8,2.

Komiteen skriver i tildelingsbrevet at etter deres oppfattelse er Tixs tilbud det mest økonomiske lønnsome for kulturhuset, basert på behovene.

De mener at Tix har en god og bred erfaring i å introdusere systemet hos andre lignende kulturhus, har relevante erfaringer fra det nordiske markedet og en god forståelse av Kildens drift.

Fra anbudsdokumentenes forside.

Tix etablerte seg i Norge på våren 2017. De driver også på Island (hovedkontor), Danmark og i Sverige.

Deres første kunde i Norge ble Arendal kulturhus. Deretter fulgte Nøtterøy kulturhus og Kulturhuset Bølgen i Larvik.

Logoen til TIX.

Tix-gründer Sindri Már Finnbogason uttaler dette til kulturhusbransjens fagnettsted etter å ha kapret sin fjerde norske kunde i løpet av fire måneder.

«Jeg er utrolig glad for at Tix ble valgt som billettsystem for Kilden Teater og Konserthus. Det betyr mye for oss på det skandinaviske markedet og vi gleder oss utrolig mye å jobbe sammen med dem for at forbedre deres billettsalg både på nett og i billettlukan.»

Tixs alt-mulig-mann er «hands on» på alle installasjoner og er i disse dager i Vestfold for å implementere både Bølgen kulturhus og Nøtterøy Kulturhus.

– Nå gleder vi oss til 2018 – og fortsettelsen, sier gründeren.

Sindri Mar Finnbogason er gründeren bak TIX, som nå også er på vei inn på det norske kulturhusmarkedet. Foto: John Berge, Kulturhusmagasinet.no ©

Les mer om dette her:

​Tix med sin tredje norske kunde

TIX har sikret seg de to første norske kulturhuskundene

Les mer om TIX-gründeren her:

Billettsystemet TIX på vei inn i Norge

ANNONSE

Si din mening om denne artikkelen

kommentarer

Powered by Facebook Comments

Du vil muligens også like